onsdag 25 augusti 2010

En fundering

I bland förvånas man över hur mycket folk är beredda att betala för saker och ting.


Vår saltburk häromdagen kostade en hel del men det var ett sant "fynd" för vår del.
Ofta hörs diskussionen om hurvisa saker är fynd eller inte, hur mycket saker är värda eller inte värda. Det är klart att det är en fråga som kanske inte ens har ett enda svar.

Men man kan inte annat än att häpna över det faktum att härom dagen såldes 1 x 1.5 meter tyg med Picknicktrycket av Marianne Westman, för helt galna 1525kr!
Se auktionen här:
Detta tyg kan man köpa i affären och på nätet för 229kr.
Så i det här fallet tycker jag att man kan säga att det blev lite av ett överpris :)

10 kommentarer:

  1. Folk är riktigt dumma ibland. När lagerhaus förra året sålde ett lakan som påminde om 70-talet så såldes det för 600kr på tradera, nytt i affären kosta det 169kr hehe.

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte att man kunde köpa det på nätet...men hur som helst så håller jag med dig...en aning dyrt meterpris.

    SvaraRadera
  3. Verkar inte klokt, vad tänker dem, 1 m är ju desstom inte mycket att ha. Almedahls gör tyget,

    SvaraRadera
  4. Åh, stackars köpare... vilken dundertabbe! Man ska verkligen ha koll på vad det är man köper!

    SvaraRadera
  5. Det är intressant med priser verkligen! Jag tycker nytillverkat tyg med gammalt mönster är värt att slå till på, medan kanske porslin och annat är kul att ha originalet!

    SvaraRadera
  6. Simon: det verkar som att människor triggas i en budgivning och glömmer sina gränser...??

    Anna & Eva: folk verkar ha dålig koll i allmänhet. Undrar själv hur de tänker?

    Amanda: håller absolut med!

    SvaraRadera
  7. Vad man är villig att betala för en sak beror väl mest på hur mycket man vill ha den. Och naturligtvis hur tjock ens plånbok är.
    Det tyget var ju verkligen inget fynd. Helst bör man nog vara lite kunnig och "cool".

    SvaraRadera
  8. Anta: Absolut håller helt med. Men det blir lite fel ibland..

    SvaraRadera
  9. Har märkt en galen tendens hos mig själv när jag varit på auktion och någon bjuder emot den pryl jag vill ha. Helt plötsligt ger jag mig sjutton på att det är jag som ska ha grejen och överbetalar. Ångrar mig naturligtvis efteråt.

    SvaraRadera
  10. Nu har en annan säljare lagt ut samma tyg för 600 kr...förmodligen sen denne sett tidigare budande....
    http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=117481087

    SvaraRadera