torsdag 6 januari 2011

Colorado/La, Berså, Picknick och Blå eld

Under ett tag har vi "smygsamlat" på peppar/salt och sockerströare. Vid det här laget har det hunnit bli en del som vi tycker mycket om.
Vissa av ströarna är, för oss, okända men våra favoriter är självklart:



Vid det här laget tror jag inte att ovanstående behöver någon presentation Här saknar vi några delar som ni kan se, men vi är alltid alerta och redo att slå till när vi får syn på dom.
Inte heller dessa behöver någon presentation, tror jag...




Dessa är också en fantastisk serie som är...ja, fantastisk!


Vi har också en fin stor Bersåströare som vi vill visa.



Som ni vet så kom vi över två pepparströare för ett tag sedan....


...och nu har det blivit ett tillskott i just den serien.


Så här ser de ut tillsammans.
Till den svart/vita serien fattas nu bara ett saltkar och ett litet senapskrus (tror vi).
När vi har hittat de andra delarna ur serien kommer det att se ut som i bilden nedan som vi har lånat från Skolhuset.

13 kommentarer:

  1. Den koniska pepparströaren är mycket vanligare än saltströaren. Varför kan man fråga sig - det har väl sålts lika många då de ingick i en sats? Jag tror att svaret är att saltströaren har använts mycket mer än pepparströaren och då också råkat ut för fler olyckor och ofta slagits sönder.

    SvaraRadera
  2. nydelige ting:) Skjønner dere har falt for disse tingene:)

    Klem fra Trine:)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig samling ni har! Jag ligger helt klart efter, har inte kommit över en endaste fin retroströare till vettigt pris än. Men högt på önskelistan står en blå och en vit i serien Blå eld.
    Och även om jag inte är jätteförtjust i Berså så är formen på er ströare så jäkla läcker!

    SvaraRadera
  4. Randiga Tråden: Ja, dom är riktigt snygga. Har du själv några sådana?

    Form55: jag tror på din analys.

    Trine: hur är det med Stig Lindberg föremål i Norge?

    trillivippa: Tack! Vi har fler, men som sagt dessa är våra favoriter. Berså serien tycker vi inte om alls, men precis som du kommenterade så är sockerströaren fin i formen och därför har vi inte fler saker ur Berså.

    SvaraRadera
  5. Visst är det kul att "smygsamla"? :-) Grisarna är busvassa.

    SvaraRadera
  6. Väldigt snygga ströare! Själv smygsamlar jag på gamla ströare i glas! Ungarna undrar verkligen vad jag ska ha dem till! Kolla på förstås! Ska det vara så svårt att förstå?????

    SvaraRadera
  7. Kul att du tittade in till mej,
    så jag hittade hit.
    Roligt att fynda kvalite på loppisar...
    ni har smak för det goda ser jag ;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  8. Picknick grisarna är nog något av de sötaste vi sett, inte helt vanliga förmodar vi?

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  9. De två översta är ju helt ljuvliga! Berså är alltid fin och de svart/vita är hur coola som helst!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  10. Du är för härlig! Vad många roliga "småsamlingar du har och de kan växa och bli stora, kolla på mina:)

    SvaraRadera
  11. bersåströaren är ju inte helt fel!

    SvaraRadera
  12. Lindbergserien är underbar...vill ha :) Maria/Prylodesign

    SvaraRadera