söndag 29 juli 2012

Svar från Tradera

Burken vi budade hem har nu fått ett nytt hem hos vår familj i Bryssel. De blev toppenglada över den fina burken. Svaret kom från Tradera och jag vet inte om det var vad vi ville att det skulle vara. Vet faktiskt inte helt vilket svar vi ens hoppades på. Nu får vi bara glömma detta och ge oss ut på burkjakt. Just nu är vi i fel land och stad men jag är förhoppningsfull över att alla burkar väntar på oss på loppisarna tills dess att vi åter är hemma i Sverige. Hej Helena! Vad trevligt och bra att du hör av dig till oss. Jag heter Xx och arbetar på Traderas mailsupport. Som jag förstår det så har du fått en vara som inte stämmer överens med det som annonserades ut Som köpare har du rätt till ett objekt som överensstämmer med objektsbeskrivning, bilder och övriga upplysningar som säljaren lämnat före köpet. Om du får en vara som inte motsvarar detta kan det vara grund för att häva köpet eller för att kräva att säljaren åtgärdar felet kostnadsfritt för dig. Vilka regler som gäller för detta varierar beroende på vad som avtalats mellan dig och säljaren och om säljaren är privatperson eller näringsidkare. Vi på Tradera skulle kunna skicka ett mail till säljaren där vi informerar om reglerna på Tradera och vad som gäller och där vi även ber denna att kontakta dig. Denna typ av mail brukar kunne ge effekt i situationer som dessa. Återkom om du vill att vi skickar ut ett sådant mail så fixar vi det. Med vänlig hälsning Xx på Tradera.com www.tradera.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar